ŘEČNÍCI

RADEK ŠPICAR, M. Phil., moderátor konference

Radek absolvoval Univerzitu Karlovu a University of Cambridge. Studia ukončil jako stipendista Fulbrightovy nadace na Georgetown University ve Washingtonu, D.C. v roce 2006. Po návratu do České republiky pracoval jako náměstek místopředsedy vlády pro ekonomiku Martina Jahna a později člen managementu Škoda Auto. V současné době působí jako viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR pro hospodářskou politiku a export. Byl dlouholetým předsedou správní rady Vysoké školy umělecko-průmyslové a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Věnuje se tématům jako jsou ekonomická diplomacie a kreativní průmysl. Můžete ho sledovat na Twitteru na adrese @R_Spicar_SP_CR.

Ing. HELENA HORSKÁ, Ph.D.

Helena v současné době působí na pozici hlavní ekonomky Raiffeisenbank a.s. a členky Dozorčí rady Raiffeisenbank a.s. V roce 2018 byla jmenována do Výboru pro makroekonomické prognózy. Nyní také působí v rámci občanské iniciativy, think tanku, KoroNERV-20. Příležitostně přednáší na vysokých školách. Patří mezi uznávané odborníky na měnovou politiku. Je autorkou mnoha odborných publikací, včetně článků o cílování inflace, které publikovala během postgraduálního studia na Institutu světové ekonomiky v Kielu. Titul PhD obhájila na Vysoké škole ekonomické v Praze. Během studií získala několik ocenění včetně titulu „Mladý ekonom roku 2001“. Její prezentace a vystoupení jsou dynamické a poutavé. Její moto zní: štěstí přeje připraveným.

Je vdaná a má dvě děti. Koníčky: literatura nejen odborná, cyklistika, golf, turistika, děti.

Ing. DAVID NAVRÁTIL

David je hlavním ekonomem České spořitelny a ředitelem Ekonomických a strategických analýz. Předtím působil v České národní bance. Vystudoval Vysokou školu báňskou v Ostravě. Jeho komentáře můžete ho sledovat na Twitteru nebo na LindeIn.

Má dvě děti a rád tráví volný čas na horách.

Ing. PETR KOBLIC

Petr absolvoval VŠE v Praze a je již 16 let generální ředitelem Burzy cenných papírů Praha. V roce 2018 byl zvolen prezidentem Federace evropských burz. Je rovněž členem představenstva společnosti Wiener Börse, předsedou představenstva společnosti Centrální depozitář cenných papírů a předsedou burzovní komory společnosti Power Exchange Central Europe.

VÍT ENDLER

Vítek si prošel různými pozicemi ve skupině Mall. Stál v čele při budování polské pobočky, další dva roky strávil jako generální ředitel v Mall.cz.

V současné době působí jako CEO fintechové platformy finGOOD, která umožňuje individuálním investorům investovat do malých a středně velkých společnosti (P2B). Mimo jiné je také individuálním investorem do nemovitostí, akcií a kryptoměn.

Dr. Ing. VÍT BUCHTA

Vít je absolventem Masarykovy university a VUT v Brně, inženýrem v oboru finance podniku a obchod. v současné době působí na pozici vedoucího velmi úspěšného projektu restrukturalizace jedné významné české průmyslové společnosti. Dále působí také jako lektor a mentor několika majitelů českých a zahraničních firem (DACH). Je zároveň majitelem a jednatelem poradenské firmy a interimmanažerského providera Green plus s.r.o. V loňském roce spustil se společníky provoz nové prádelny pro hotely, nemocnice a firmy. Příležitostně přednáší na PF VUT Brno strategický marketing a marketingové aplikace. Je členem SAIM (Slovenské asociace interim managementu), presidentem GC Cardinal a předsedou Svazu cestovního ruchu jižní Moravy. Je rovněž členem Beiratu německé strojírenské firmy AZ Gruppe ve Frankfurtu nad Mohanem. Je autorem řady článků v odborných a populárních médiích.

Je ženatý, synové vystudovali prestižní ekonomické školy v zahraničí a pracují pro renomované firmy v Rakousku. Hobby jsou: gastronomie a víno (je vlastníkem dvou historických vinných sklepů v Mikulově a cca 2500 láhví vín z celého světa), golf, tenis, odbíjená, cestování a četba odborné literatury.

Ing. PETR MACEK

Petr je vystudovaný stavební inženýr (VUT Brno) a projektový manažer (University of Technology Sydney). Je autor a provozovatel manažerského systému CAFLOU, který umožňuje malým a středním firmám řídit jejich výkon, ekonomiku a cash flow.

Jeho podnikatelský příběh začal doslova na zelené louce. Z korporátního projektového manažera, který řídil IT projekty po celé Evropě se před 10 lety stal podnikatelem na volné noze v oboru marketing. Jak rostl počet klientů, rostlo i množství práce, projektů, aktivit, termínů, reportů, výkazů, dokumentů, faktur, problémem bylo sledovat cash flow. Zároveň pro menší firmy neexistovalo vhodné řešení, které by umožnilo vše řídit na jednom místě. A tak vzniklo CAFLOU - firemní systém, který logicky, online a na jednom místě propojuje zákazníky, projekty, výkazy, cash flow, faktury, nabídky nebo objednávky. CAFLOU nyní denně používají stovky firem napříč obory - marketéři, stavbaři, architekti, IT firmy, montážní nebo výrobní firmy.

Základem jeho přístupu k podnikání je výborný vztah se zákazníky, komunikace a filosofie, že "Dobro mých klientů je pro mě důležitější než moje dobro."

Je ženatý, žije na vesnici s manželkou, dvěma dcerami a anglickým setrem. Hraje aktivně hokej, florbal, čte nejraději detektivky.

VOJTĚCH JUKL, MSc.

Vojtěch je absolventem Neisse Universität a Nottingham-Trent University. Již během studií začal svou kariérní dráhu jako "Procesák". Pomáhal s mapováním a nastavením procesů v Liberecké IS. Po studiích a stáži si prožil neúspěch v podnikání, což jej nasměrovalo na zkušenou do obchodu. I když byl obchod zajímavý, táhlo ho to stále do poradenství. Největší část svého kariérního života strávil ve firmě Logio, která se zabývá Supply Chain Managementem. V Logiu se vypracoval na seniorního poradce pro oblast implementací informačních systémů. Stejně jako poradenství se ho držela i touha podnikat, proto se vydal před 3 lety po vlastní ose a založil firmu Jukl consulting, dnes přejmenovanou na 42 Consultants.

MARTIN MONDEK

Spolumajitel společnosti YES CHIPS s.r.o.

Martin vymyslel luštěninové chipsy a vybudoval značku YESCHIPS, která si rychle získala pozici na trhu a dovedla firmu na konci roku 2019 na druhé místo soutěže VODAFONE FIRMA ROKU 2019 Moravskoslezského kraje. Bohužel několik měsíců na to se firma ocitá v insolvenčním řízení. Jeho motto je: Never give up.

Je svobodný, má jedno dítě. Koníčky: kolo, běh, lezení, překážkové závody, vaření.

Ing. JAROSLAV DRAHOŠ

Jarek absolvoval VŠE v Ostravě a je spoluzakladatelem, ředitelem a dnes již více jak 10 let jediným vlastníkem tiskárny FINIDR, která vznikla na zelené louce v Českém Těšíně a která se od svého založení v roce 1994 postupně stala jednou z největších tiskáren pro výrobu knih v Evropě. Tiskárna vyváží knihy do 46 zemí světa, zaměstnává 480 zaměstnanců, vyrobí téměř 10 tisíc titulů ročně a její obrat se v loňském roce přiblížil k jedné miliardě korun.

Díky nastavené strategii se tiskárně daří každý rok růst. Každý rok investuje do nejnovějších technologii, nových výrobních postupů, pracovního prostředí. Jako patriot si uvědomuje svou společenskou odpovědnost vůči svému okolí a podporuje řadu rozvojových aktivit dětí a mládeže v regionu. Jarek je také spoluzakladatelem oborů polygrafie a tiskař na polygrafických strojích na českotěšínské Albrechtově škole, kde od roku 2011 působí jako předseda školské rady. Se svou vizí a odhodláním se snaží nadchnout pro práci v polygrafii další generace a rozvíjet tak krásnou tiskařskou tradici v regionu.

V rámci vedení dává důraz nejen na kvalitu, produktivitu, ale také na udržitelný rozvoj, což se projevuje pravidelnou obhajobou získaných certifikátů – Fogra PSO, Certifikační systém FSC, Carbon Footprint Management, Ekologický certifikát, Zelená firma, Knihy bez uhlíkové stopy.

Ve volném čase rád cestuje a při túrách s batohem na zádech poznává nová místa a jejich obyvatele. I když nevyhledává přelidněná města, velmi mu učaroval New York. Mezi jeho další koníčky patří kolo, golf, rocková hudba a fitness. Je ženatý, má dvě děti.

Mgr. PAVEL CSANK

Pavel je stratég a konzultant, aktuálně působící jako předseda představenstva Moravskoslezského inovačního centra Ostrava (MSIC). Jako spoluzakladatel společnosti je denně v úzkém kontaktu s majiteli firem a baví ho hledat cesty, jak je vzájemně propojovat a synergickými efekty podporovat růst jejich společností a tím i kvalitu českého inovačního ekosystému. Jako konzultant navrhoval a aplikoval nástroje podpory podnikání a inovací v ČR i zahraničí. Společně s partnery nastavuje nové služby pro rozvoj místního podnikatelského prostředí a připravujeme novou regionální inovační strategii pro Moravskoslezský kraj, který tak poznává zblízka. Přál by všem, aby stejně jako on opustili stereotypy vnímání tohoto úžasného regionu a objevili sílu, kreativitu a odhodlání lidí, které zde potkává. Jeho moto zní: myslet ve velkém, dělat rychle malé kroky a nebát se dělat chyby.

Je ženatý a má dvě děti. Koníčky: sport (lyžování, volejbal, florbal), turistika, společenské vědy (především ekonomie a geopolitika), šachy, deskové hry.

Ing. LUDĚK BLAHUT

Luděk je majitelem poradenské firmy HODINOVÝ FINANČNÍ ŘEDITEL s.r.o., expert na firemní financování. Pracoval v Citibank a Komerční bance na obchodních, manažerských a top manažerských pozicích. Od roku 2010 rozvíjí vlastní projekt HODINOVÝ FINANČNÍ ŘEDITEL, kdy se jako interim manažer nechává najímat firmami na řešení projektů v oblasti firemního financování. Je certifikovaným koučem Agentury CzechInvest a expertem MSIC.

Motto jeho byznysu: model financování je jako motor, dobrý může firmu hodně posunout dopředu, špatný ji může i zastavit.

Je ženatý, má dvě děti. Koníčky: cestování, golf, lyže, turistika, běh.

1

Skvělý den


12+

Řečníků


10+

Partnerů


100

Účastníků



O KONFERENCI

CO BYLO IMPULSEM K USPOŘÁDÁNÍ KONFERENCE

Konference navazuje na průzkum Finanční řízení a financování, který poukázal na nejčastější chyby menších firem, které jim brání v rozvoji a větší prosperitě. Z průzkumu například vyplynulo, že firmy jsou si vědomy toho, že mají velké rezervy ve finančním řízení, ale neví, jak to změnit. Špatné finanční řízení je pak příčinou, že nedosáhnou v bankách na úvěr a musí omezit investice a rozvoj. Výstupy nás nenechaly lhostejnými a rozhodli jsme se téma otevřít a veřejně diskutovat. Věříme, že tím můžeme firmám pomoct.

I malá změna může znamenat velké zlepšení!

JAKÉ JSOU NEJVĚTŠÍ PŘÍNOSY KONFERENCE

Řešíte firemní finance? Zajímají vás nejčastější chyby, které firmy opakují? Pomohlo by vám slyšet, jaký pohled na ekonomiku a její vývoj mají uznávaní ekonomové? Ptáte se, proč tolik firem nedosáhne v bankách na financování? Chcete se lépe zorientovat v otázkách finančního řízení a slyšet tipy od odborníků? Zajímají vás možnosti financování? Jsou pro vás příběhy jiných zdrojem informací a inspirace?

Pokud na tyto otázky odpovídáte "ano", pak právě pro vás bude konference velkým přínosem.

JAKÉ JSOU HLAVNÍ CÍLE NAŠÍ KONFERENCE

Chceme pomoci firmám otevřít oči, jak neopakovat chyby jiných. Bez kvalitního finančního řízení budou firmy dál narážet na zavřené dveře bank… Cílem je jednak předat cenná doporučení a rady významných expertů a podnikatelů, jak se lépe orientovat v oblastech finančního řízení a financování a současně diskusí získat zpětnou vazbu pro pořadatele k vytvoření navazujících mikro seminářů.

Podle statistik připadá průměrně na tři vzniklé společnosti jedna firma zaniklá z důvodu likvidace. Za konec firmy pak může nejčastěji nekvalitní finanční řízení. Změňme to!

Výsledek 2 letého průzkumu v téměř 200 firmách:

„41 % podniků ví o svých problémech
s finančním řízením, chce je řešit,
ale neví jak.“



PROGRAM

ČASOVÝ RÁMEC KONFERENCE

08:00 - 09:00 Registrace

09:00 - 16:00 Konference + networking

ÚVOD A PŘEDSTAVENÍ PRŮZKUMU

KonferencI zahájíme představením výsledků průzkumu „FINANČNÍ ŘÍZENÍ A FINANCOVÁNÍ“, který probíhal téměř dva roky za účasti takřka 200 respondentů. Odhalil nejčastější chyby menších firem, které jim brání v rozvoji a větší prosperitě, ukázal slabá místa a odhalil slabou pozici ve vyjednávání o dalším financování.

BLOK FINANCOVÁNÍ

Čekají nás tři příběhy, sdílení zkušeností z praxe a skvělá možnost rozšířit své podnikatelské know-how. Ukážeme si vždy výchozí stav, podstatu a průběh intervence a zdůrazníme si poučení, které z toho plyne. Součástí tohoto bloku bude prezentace hlavního ekonoma České spořitelny, Davida Navrátila, na téma "Česká ekonomika v časech korony a megatrendů".

PANELOVÁ DISKUZE

V první panelové diskuzi se zaměříme na téma financování. Diskuse se zúčastní paní Helena Horská, Raiffeisenbank, David Navrátil, Česká spořitelna, Petr Koblic, Burza cenných papírů Praha, Vít Endler, finGood a Luděk Blahut, Hodinový finanční ředitel. Podíváme se pod pokličku pravidel a souvislostí, která ovlivňují možnosti financování podniku.

BLOK FINANČNÍ ŘÍZENÍ

Tento blok zahájíme Příběhem dvou firem, kde vystoupí Jaroslav Drahoš, majitel tiskárny Finidr a Martin Mondek, majitel společnosti Yes chips. Navážeme dalšími dvěma příběhy, kdy se podíváme pod pokličku spolupráce mezi firmou a interim managerem a dozvíme se informace, o kterých se jen tak nedočtete.

PANELOVÁ DISKUZE

V druhé panelové diskuzi půjde o finanční řízení a role expertů. Do diskuse se zapojí Petr Macek, Caflou, Vojtěch Jukl, 42 Consultants, Vít Buchta, Green plus, Jaroslav Drahoš, Finidr a Pavel Csank, Moravskoslezské Inovační centrum Ostrava. Podíváme se na zdánlivé dogma, že finanční řízení nelze řešit externě a probereme, jak fungují služby ověřených expertů.

DISKUZE A NETWORKING

Na závěr nás moderátor provede diskusí, do které budou zapojeny otázky a podněty z publika. Budeme definovat společné cíle a sdílet zkušenosti a zážitky k našemu tématu. Na závěr otevřeme prostor na networking, kde si budete moci vytvořit nové kontakty a propojeníse zajímavými lidmi.


43 % respondentů uvádí:

„Špatné finanční řízení je příčinou,
že nedosáhneme na bankovní financování...“



VSTUPENKY

Prodej vstupenek přes platební portál začne 20. července, cena je stanovena do tří časových pásem a postupně se bude zvyšovat:

550 Kč - cena vstupenky do 31. července

650 Kč - cena vstupenky do 31. srpna

750 Kč - cena vstupenky od 1. září

HROMADNÉ VSTUPENKY

Máte-li zájem o hromadnou vstupenku, zavolejte nám: +420 770 661 099

Nebo nám napište na kontakt@financnikonference.cz - domluvíme se...

Prodej přes e-mail, od 20.7. platební bránou.

Respondenti také uvedli:

„Chybějící bankovní financování způsobilo, že jsme museli omezit investice a rozvoj...”



PARTNEŘI

Hlavní partneři konference

Mediální partneři konference

Organizátoři konference

Další výstup z průzkumu uvádí:

„Jen 4 % dotazovaných firem využívá externí finanční experty, přesto jich je nedostatek...“


Shodou okolností právě tyto firmy patří k těm „chytřejším“ a daří se jim lépe.


KONTAKTY

Konferenci pořádají:

Moravskoslezské inovační centrum Ostrava, a.s. - www.ms-ic.cz

HODINOVÝ FINANČNÍ ŘEDITEL s.r.o. - www.hofire.cz


Případné dotazy a objednávku hromadné vstupenky směrujte na kolegyni Irenu:

IRENA HLUCHNÍKOVÁ - organizátorka

+420 770 661 099

kontakt@financnikonference.cz